Mensen doen immers zaken met mensen. Altijd!
De beller is bovendien sneller! Helemaal wanneer je weet hoe je een goed belgesprek voert. Je verhoogt je omzet. En bouwt aan een goede reputatie.
Bellen wordt leuk, want mensen spreken is leuk! Je hebt persoonlijk contact en meer succes
Mensen doen zaken met mensen, niet met logo’s of bedrijfsnamen. In dat verlangen naar persoonlijk contact zijn we onveranderlijk. Daarom zou bellen in het algemeen en telefonische acquisitie in het bijzonder leuk en makkelijk moeten zijn.
Niets is minder waar.
Net als zovelen zie je er misschien juist als een berg tegenop en krijg je een knoop in hun maag bij de gedachte dat je iets wilt van de ander, terwijl je die helemaal niet kent en ziet. Of de ander wil wat van jou. Stel dat je vastloopt, gaat stotteren, niet weet wat je moet zeggen, geen argumenten hebt en dichtklapt? Wat dan?
Medewerkers
En wat mag je als werkgever of leidinggevende van de medewerkers verwachten? Zijn ze goed voorbereid? Weten ze wat ze moeten zeggen en met welke tone of voice? Komen ze goed beslagen ten ijs?
Nog niet?
Dan heb ik de oplossing.
Tijd om eens ‘in de spiegel’ te kijken
Jaarlijks wordt er in Nederland meer dan 7 MILJARD minuten gebeld via de vaste lijn zakelijk. Bereken het aantal belminuten in jouw bedrijf eens en tel daar het gebruik van de mobiele telefoon bij op. De uitkomst doet je versteld staan!
Maar … weet jij of ze met succes (koud) bellen?
Heb jij een strategie voor:
✔ Het nabellen van leads uit online marketingactiviteiten?
✔ Het opvolgen van leads uit offline events?
✔ Leadgeneratie door koude telefonische acquisitie?
✔ Het onderzoeken van nieuwe markten door andere doelgroepen te bellen?
✔ Het actief opvolgen van offertes?
✔ Belprotocollen voor telefonist(e), customer service en binnendienst?
✔ Het voorkomen van en omgaan met bel-angst?
Met advies, training en coaching zorg ik ervoor, dat goed bellen in jouw onderneming omarmd wordt als medium om nieuwe klanten te werven en je omzet te verhogen. Volgens de AVG-normen.
Ik heb meer dan 20 jaar een B2B-callcenter en ervaar telkens weer hoe belangrijk gericht (warm en koud) bellen is. Zowel van de kant van de beller als de persoon die gebeld wordt.