Hier kun je uitrekenen wat de extra omzet is als je zorgt voor Goed Zakelijk Bellen. Denk aan goede telefonische bereikbaar voor klanten en leads, nabellen van leads, telefonisch opvolgen van offertes, koud bellen, een proactieve binnendienst/klantenservice en het voorkomen van slechte reviews.
De variabele factor is de gemiddelde klantwaarde. Dat is de gemiddelde omzet per klant per jaar.
Dit bedrag wordt vermenigvuldigd met een vaste factor. Dat is het aantal keer dat je jaarlijks nieuwe klanten realiseert, juist geen klanten verliest (meer klantloyaliteit) en extra omzet realiseert door een proactieve binnendienst. In de tabel hieronder staat een overzicht van hoe deze vaste factor is samengesteld.
Vul de gemiddelde klantwaarde van jouw bedrijf in. Je ziet direct in jouw scherm wat je jaarlijks aan meer omzet realiseert door een goed belbeleid.
Meer omzet door goed belbeleid
In deze tabel vind je een overzicht van de vaste factoren op basis waarvan jouw extra omzet bij een goed belbeleid wordt berekend.
Actie | Aantal keer meer klantwaarde per maand | Aantal keer meer klantwaarde per jaar |
---|---|---|
Prospect belt en wordt bij jou wel gelijk goed telefonisch geholpen. | 1x | 12 |
Klantenservice: Klant belt en wordt altijd prima geholpen en blijft loyaal en is tevreden en gaat niet weg. | 1x | 12 |
Goede bereikbaarheid en klantenservice voorkomen slechte reviews waardoor je nieuwe klanten gaat missen of goede reviews zorgen juist voor meer klanten. | 1x | 12 |
Offerte is de deur uit en nu is het wachten tot de prospect reageert. Conversie is 50% Andere 50% laat niets horen. Door te bellen kan je nog enkelen overtuigen. | 2x | 24 |
Je hebt 100 online leads per maand met een conversie van 4%. Door ze proactief te bellen kan je de conversie verdubbelen. | 4x | 48 |
Binnendienst bespreekt bij elk klantencontact een aanbieding, ander product of dienstverlening. Levert meer omzet. | 1x | 12 |
Koud bellen: dagelijks 1 uur bellen is wekelijks 5 uur. | 2x | 24 |
Totaal | 12x | 144 |