Keynote spreker thema: ‘Beter zakelijk bellen’
“Bel-angst is een groot economisch probleem. Als keynote spreker geef ik een beeld van de markt en de mogelijke enorme economische gevolgen van bel-angst en een slecht bel-beleid voor het bedrijfsleven. Uiteraard bespreek ik ook de oplossing die bedrijven kunnen inzetten om ‘de telefoon’ tot best buddy te maken in de strijd om meer leads en conversie.” Janneke van Meenen, founder Callstrories
Mijn naam is Janneke Van Meenen. Met meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van zakelijk bellen, onder andere als directeur van een callcenter, wil ik je helpen om een enorme sta-in-de-weg binnen zakelijke communicatie te elimineren: bel-angst.
Niet bellen = kansen missen
Bel-angst binnen de zakelijke omgeving gaat over de angst om een telefonische verkoopgesprekken en adviesgesprek te houden. Telefoonangst is ook van invloed op de mate en wijze van telefonische klantenafhandeling, de telefonische follow-up en zelfs op het zakelijk netwerk.
Bel-angst is een psychologische barrière die aanzienlijke gevolgen kan hebben voor de resultaten van een bedrijf en het groeipotentieel. Als keynote spreker geef ik inzichten over de impact van bel-angst, specifiek voor het MKB.
- Onderzoek heeft aangetoond dat bel-angst een diepgaand effect kan hebben op de productiviteit van verkoopteams en de generatie van inkomsten?
- Wanneer verkopers aarzelen om de telefoon op te pakken en het lastig vinden op actief potentiële klanten benaderen, leidt dit tot gemiste kansen. Bovendien beïnvloedt bel-angst het werkplezier en verlaagt de motivatie van het verkoopteam wat in het ergste geval tot ziekteverzuim lijdt.
Ik heb ook goed nieuws! Bel-angst is geen onoverkomelijke hindernis. Met de juiste strategieën en ondersteuning lukt het om de telefoon te omarmen en telefoneren de belangrijke sales-positie te geven die het verdient.
Als keynote spreker en expert op dit gebied heb ik talloze organisaties geholpen om bel-angst aan te pakken, met als resultaat een verbeterde verkoopprestatie, betere betrokkenheid van klanten en verbeterde bedrijfsresultaten.
Wat mag u van mij als keynote spreker rondom het thema ‘beter zakelijk bellen’ verwachten?
Tijdens mijn keynote komt onder meer het volgende aan bod:
- Facts & figures over zakelijk bellen in het algemeen
- De rol van de mobiele telefoon
- Waarom juist jongeren bel-angst hebben
- De gevolgen van bel-angst voor organisaties uit het MKB
- Wat is een goed belbeleid en hoe pas je dat toe?
- De economische gevolgen voor een bedrijf als gevolg van een slecht belbeleid
- Bellen (opnieuw) omarmd binnen uw organisatie
Tijdens mijn presentatie als keynote spreker geef ik in een tijdsbestek van ongeveer een uur een beeld van de markt en de mogelijke economische gevolgen van bel-angst en een slecht bel-beleid voor het bedrijfsleven.
Mogelijk ook interessant:
Naast een keynote spreker biedt ik ook gastlessen aan voor het MBO en HBO. Tijdens deze gastles praat ik met studenten over het belang van het ‘de telefoon pakken’, en reik ik ze handvatten, tips en tricks aan om een positieve mindset aan te gaan om aanwezige bel-angst te overwinnen.
Veelgestelde vragen
Wie is Janneke van Meenen als keynote spreker?
Janneke is keynote spreker, auteur, trainer, coach en gastdocent en expert op het gebied van zakelijke bellen. Haar expertise is o.a. gebaseerd op 20 jaar directeurschap van een callcenter. Het is haar missie om de aversie tegen telefonische acquisitie te minimaliseren. Onder andere door bewustwording over groeikansen die blijven liggen door géén of een slecht belbeleid. Janneke helpt bedrijven met bewustwording en met praktische invullingen om telefonische acquisitie goed te integreren in onder meer het marketing- en salesproces. Daarnaast is een van de pijlers van Callstories om mensen te verlossen van bel-angst.
Voor is een keynote ‘bel-angst’ geschikt?
Keynotes van Callstories zijn geschikt voor ondernemers, leidinggevende en managers uit het MKB en hun collega’s en medewerkers die willen inzetten op een beter belbeleid. De keynotes geven inzichten over de (economische) problematiek en impact van bel-angst binnen organisaties en hoe deze aan te pakken.
Hoelang duurt een presentatie?
Wanneer je me als keynote spreker inhuurt rondom het thema ‘zakelijk bellen en bel-angst’, kies je voor een presentatie van ongeveer een uur.
Wat zijn de kosten om Callstories in te huren als keynote spreker?
De keynote kan maatwerk worden aangepast naar de eigen bedrijfsdoelen en behoeften. Neem voor een prijsopgave contact met mij op.