Daar sta ik dan, Janneke van Meenen, met voor mijn business 3 belangrijke dingen. Telefoon, leesbril en DE COUNTDOWN.
Naast het feit, of misschien wel dankzij, dat ik meer dan 20 jaar directeur ben van een callcenter heb ik een boek geschreven.
DE COUNTDOWN, handboek voor een sterk belscript. Weg met die bel-angst.
Daarin staan allerlei tips, tricks en voorbeelden voor effectieve telemarketing.
Ik vind het namelijk zo jammer dat er zoveel aversie is tegen telefonische acquisitie en dat veel mensen lijden aan Bel-angst.
Ik heb uitgerekend dat er 2 miljoen mensen met bel-angst actief zijn in het arbeidsproces. 70% werkt in het MKB. Naarmate jongeren in en ouderen uit het arbeidsproces stromen wordt dit aantal groter.
Het merendeel daarvan is millennial of jonger. Zij bellen niet of nauwelijks meer. Zijn het verleerd of hebben het nooit gedaan.
Buiten verkoop zijn er allerlei andere disciplines binnen een bedrijf die te maken hebben met de telefoon zoals de telefonist(e), customer service en binnendienst. Ik ben ervan overtuigd dat er weinig bedrijven zijn die hier serieus beleid op hebben gemaakt.
Gebrek aan bel-beleid kost omzet!
Mijn missie is om bedrijven daar bewust van te maken en te helpen bellen in het algemeen en telefonische acquisitie in het bijzonder te integreren in onder meer het marketing- en salesproces.
Met advies, training en coaching zorg ik ervoor dat de telefoon overal in jouw onderneming omarmd wordt als medium om nieuwe klanten te werven en meer omzet te realiseren.