
“Blijf Bellen!”
In een wereld waarin appjes, mailtjes en spraakmemo’s steeds meer de overhand nemen, dreigt het telefoongesprek naar de achtergrond te verdwijnen.
Zonde, vind ik dat. Want bellen is zoveel meer dan alleen informatie uitwisselen. Een telefoongesprek is direct, persoonlijk en menselijk. Je hoort de stem, de intonatie, de lach, de stilte. Dat schept verbinding – iets wat geen emoji kan vervangen.
Ik pleit voor de kracht van bellen en wil laten zien waarom het juist nu, in een tijd van digitale snelheid en oppervlakkige contacten, belangrijk is om dat vaker te doen. Collega, klant, vriend of geliefde – elke keer dat je kiest om hen te bellen in plaats van appen of te mailen, kies je voor échte verbinding.
Ik vind het zo jammer dat er zoveel aversie is tegen telefonische acquisitie en dat veel mensen lijden aan Bel-angst.
Ik heb uitgerekend dat er 2 miljoen mensen met bel-angst actief zijn in het arbeidsproces. 70% werkt in het MKB. Naarmate jongeren in en ouderen uit het arbeidsproces stromen wordt dit aantal groter.Het merendeel daarvan is millennial of jonger. Zij bellen niet of nauwelijks meer. Zijn het verleerd of hebben het nooit gedaan.
Buiten verkoop zijn er allerlei andere disciplines binnen een bedrijf die te maken hebben met de telefoon zoals de telefonist(e), customer service en binnendienst. Ik ben ervan overtuigd dat er weinig bedrijven zijn die hier serieus beleid op hebben gemaakt.
Gebrek aan bel-beleid kost omzet!
Mijn missie is om bedrijven daar bewust van te maken en te helpen bellen in het algemeen en telefonische acquisitie in het bijzonder te integreren in onder meer het marketing- en salesproces.
Met advies, training en coaching zorg ik ervoor dat de telefoon overal in jouw onderneming omarmd wordt als medium om nieuwe klanten te werven en meer omzet te realiseren.