Goed bellen = meer omzet! Bellen kan je leren.

Door je medewerkers te trainen in bellen in het algemeen en telefonische acquisitie in het bijzonder, til je hun kennis en kunde naar een hoger niveau. Vooral voor de jonge mensen, de young professionals, is dit geen overbodige luxe. Voor hen is bellen niet gewoon en zij zien het als een drempel, vinden het ‘awkward’.
Uit onderzoek blijkt dat er zo’n miljoen mensen werkzaam zijn in het MKB kampen met bel-angst. Een groot deel daarvan is millennial of jonger. 1.000.000!!
Grote kans dat er ook in jouw bedrijf mensen werken, die niet van bellen houden of bel-angst hebben. Afhankelijk van hun functie kan dat grote gevolgen hebben voor je omzet.
Heb jij zicht op deze effecten? Door deze training zakelijk bellen en telefonische acquisitie minimaliseer je de weerstand tegen het voeren van telefoongesprekken en vergroot je je bedrijfsresultaten.
Wat bereik je met deze training bellen?
Een doeltreffende training in telefonische acquisitie zorgt voor:
Meer omzet!
Zo simpel is het. En dat komt doordat:
✔ Bel-angst vermindert of verdwijnt;
✔ Uitstelgedrag reduceert;
✔ Men merkt, dat de beller sneller is. Er wordt minder geappt en gemaild en vaker getelefoneerd;
✔ Er meer discipline is in het;
- opvolgen van leads;
- vullen van de sales funnel met nieuwe leads;
- nabellen van offertes;
✔ Telefoongesprekken voeren wordt omarmd binnen de organisatie;
✔ Men beseft dat bellen een effectief onderdeel is van het marketing- en salesproces;
✔ Men een positieve mindset krijgt rondom telefoneren. Zakelijk bellen en telefonische acquisitie worden leuk! En winstgevend.
Waaruit bestaat deze training?
De training is gesplitst in een theoretisch en een praktisch deel.
Theorie
In dit dagdeel (3 uur) komen de volgende elementen aan bod:
Voorbereiding zakelijk bellen
Denk daarbij aan USP’s, waardepropositie, concurrentie, te verwachten bezwaren en dergelijke. Met een uitstekende voorbereiding komen ze beslagen en vol zelfvertrouwen ten ijs.
Een positive mindset
Met telefoongesprekken met een glimlach bereik je immers meer.
Hoe voer je een effectief telefoongesprek?
Belprotocollen
Zoals belscripts en vastlegging van data.
Praktijk
Gedurende dit dagdeel maken we afspraken voor belprotocollen en oefenen we telefoongesprekken.
Dit dagdeel is facultatief.
Prijs van deze training telefonische acquisitie
Vanaf € 1.250,- met een maximum van 5 deelnemers en voor beide dagdelen.
Neem je alleen het eerste dagdeel af (de theorie), dan is de prijs € 750,- met een maximum van
5 deelnemers.
Deze training kan op maat worden gemaakt op basis van de resultaten die voortkomen uit de adviesfase en coaching zorgt ervoor dat er daadwerkelijk resultaat is in de vorm van meer omzet.
Oké, maar dan moet je het nog wel doen!
Je kunt wel investeren in een training, maar uiteindelijk moet je het ook doen! … Bellen.
Voor succesvolle telefonische verkoop is discipline, een positive mindset en support nodig. Dat realiseer je door coaching in het voeren van telefonische verkoopgesprekken. Daar kan ik bij helpen.